ФОП, що пройшли демобілізацію, звільняються від обов’язку подання декларації про доходи: які категорії мають цю можливість

Якщо підприємець перебував на військовій службі протягом усього звітного періоду, декларацію про майновий стан і доходи подавати не потрібно

Якщо підприємець перебував на військовій службі протягом усього звітного періоду, декларацію про майновий стан і доходи подавати не потрібноДля фізичних осіб-підприємців (ФОП) на загальній системі оподаткування, які були демобілізовані, порядок подання декларації залежить від того, чи покрила військова служба весь звітний рік, чи лише його частину.Про це інформує Судово-юридична газета.У разі, якщо підприємець був залучений до військової служби протягом повного звітного періоду, він не зобов’язаний подавати декларацію про майновий стан і доходи, незалежно від отримання підприємницького доходу.Проте, якщо служба тривала лише частково, після демобілізації необхідно подати декларацію протягом 180 календарних днів. Важливо зазначити, що місяці, проведені на військовій службі, не враховуються при заповненні відповідних показників.Місце для вашої реклами

Від яких податкових зобов’язань звільняються мобілізовані ФОП

Особи, які працюють на себе (самозайняті), зокрема фізичні особи-підприємці та ті, хто займається незалежною професійною діяльністю, незалежно від наявності підлеглих, звільняються від певних податкових обов’язків на час проходження військової служби.Це стосується осіб, які протягом особливого періоду:

  • були мобілізовані для проходження військової служби;
  • залучені до виконання завдань з мобілізації на посади, передбачені військовим штатом;
  • служать за контрактом.

Якщо ФОП закрив діяльність, а податкова продовжує нараховувати податки — причини

Зазначені правила діють протягом усієї військової служби. Вони починаються з першого дня місяця призову або укладення контракту (але не раніше 24 лютого 2022 року) і тривають до останнього дня місяця демобілізації або звільнення.Протягом цього періоду самозайняті особи звільняються від необхідності нарахування, сплати та подання звітності з:

  • податку на доходи фізичних осіб згідно з розділом IV Податкового кодексу;
  • єдиного податку згідно з главою 1 розділу XIV ПКУ;
  • військового збору, що є частиною звітності з ПДФО або єдиного податку, як це передбачено пунктом 16−1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

Які дані є підставою для звільнення від податків та звітності

Підставою для застосування такого звільнення є інформація, яку центральний орган виконавчої влади, що відповідає за державну податкову політику, отримує з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.Сюди відноситься інформація про дату мобілізації, укладення контракту, а також дату демобілізації або звільнення самозайнятої особи з військової служби.

Якщо ФОП служив увесь звітний рік — декларацію подавати не потрібно

Окремий порядок застосовується, якщо період військової служби демобілізованого ФОП повністю охоплює відповідний звітний (податковий) період.Наприклад, якщо ФОП був на військовій службі протягом усього 2025 року, він не зобов’язаний подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Податки та звітність ФОП у серпні: що необхідно сплатити до 10 та 20 серпня

Це правило діє незалежно від того, чи отримував підприємець дохід від своєї діяльності.Йдеться про декларацію за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року № 859.

Якщо військова служба тривала лише частину року — діє строк у 180 днів

Інша ситуація виникає, якщо військова служба демобілізованого ФОП на загальній системі оподаткування охопила звітний період лише частково.Наприклад, якщо звітним періодом є 2025 рік, але військова служба підприємця припала лише на листопад-грудень 2025 року.У такому випадку ФОП зобов’язаний подати декларацію про майновий стан і доходи протягом 180 календарних днів з дня його демобілізації (звільнення з військової служби).У декларації, зокрема, необхідно сформувати додатки Ф2 та ЄСВ1.Отже, ключове значення має тривалість військової служби в межах конкретного звітного року. Якщо служба тривала весь звітний період, декларація не подається. Якщо ж лише частину року, демобілізований ФОП на загальній системі має 180 календарних днів від дня звільнення з військової служби для подання декларації, заповнюючи відповідні показники без урахування місяців військової служби.За матеріалами: Судебно-юридична газета# ФОП# Податки# Звітність# Військова службаМісце для вашої реклами–>

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *